Wybór roweru miejskiego

Wybór roweru miejskiego

1 views
0

Rower miejski to świetna alternatywa dla użytkownika samochodu, który staje się zagrożeniem dla środowiska naturalnego. Rower miejski jest bardzo uniwersalnym środkiem transportu, choć głównym celem jest spokojna jazda po równych drogach.

Z czego składa się rower miejski?

Rama

W przypadku rowerów miejskich wyróżniamy ramę męską i damską. Rama męska wyróżnia się konwencjonalną budową z górną rurą mocowaną z jednej strony do górnej części główki ramy. Natomiast tak zwana damka charakteryzuje się obniżeniem górnej rury w celu wygodniejszego wsiadania. Tym samym producent znacznie obniżył sztywność ramy, lecz jest to jedynie rower miejski nie wymagający aż takiego wzmocnienia. Ponadto w takich rowerach rura podsiodłowa jest ustawiona niemal pionowo, dzięki czemu użytkownik roweru siedzi bardzo blisko kierownicy i z wyprostowaną sylwetką. Co ciekawe waga roweru miejskiego oscyluje nawet wokół 25 kilogramów.

Kierownica

W środowisku cyklistów kierownicę rowerów miejskich określa się mianem „jaskółki”. Jest ona bowiem bardzo mocno wygięta i wyprofilowana tak, aby dłonie układały się niemal równolegle do ramy.

Hamulce oraz biegi

Tradycyjne, starodawne rowery miejskie nie są wyposażone w jakiekolwiek przełożenia, ale hamulec zintegrowany jest z tylną piastą. Postęp idzie z duchem czasu, toteż w wielu sklepach możemy napotkać rowery miejskie z wbudowanymi przełożeniami wraz z zaawansowanymi hamulcami szczękowymi lub rolkowymi.

Przerzutka

Najtańsze rowery mają zazwyczaj prostą konstrukcję, bez dołączonych przerzutek. Wybierając rower miejski, wybierzmy model z minimum 3 przełożeniami. Miasto bowiem to nie tylko równa powierzchnia, ale i mnóstwo wzniesień czy też nierówności.

Osłona łańcucha

Osłona ta pełni zarówno walor estetyczny, jak i jest swoistym elementem zabezpieczającym odzież przed zabrudzeniami.

Wytrzymałe koła oraz opony

Miasto jest miejscem, gdzie czyha wiele pułapek mogących uszkodzić jednoślad. Są to wszędobylskie krawężniki i dziury, jak również stare chodniki o które w warunkach miejskich nie trudno. Warto więc zainwestować w rower z oponami o delikatnym bieżniku, który będzie stawiał minimalny opór podczas jazdy. Taki typ opony to gwarancja przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hamulce tarczowe opis

Hamulce tego typu zwykle występujące w rowerach górskich świetnie sprawdzają się także w wypadku rowerów szosowych, trekkingowych, turystycznych oraz miejskich. Ich fenomen polega na odporności na warunki atmosferyczne i możliwości rozwijania dużych prędkości.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://agasport.com.pl/

About author