Tworzenie MVP od podstaw

Tworzenie MVP od podstaw

0

Minimum Viable Product niesie ze sobą ogrom możliwości. Jedną z nich jest uzyskanie dofinansowania od potencjalnie zainteresowanych inwestorów. I to na bardzo wczesnym etapie. Aby tak się jednak mogło stać, aby research with the client miało szansę powodzenia, MVP musi zostać zbudowane prawidłowo od podstaw.

Testowanie głównego founding dla danego produktu

Chodzi tu o potwierdzenie tego, czy dany produkt będzie miał szansę na to, aby znaleźć odzew wśród potencjalnego grona użytkowników. Co trzeba zrobić w pierwszej kolejności?

Zrozumienie potrzeb biznesowych

Bardzo ważne jest getting founding. Zalicza się do tego określenie długoterminowych celów dla danego produktu. Warto również uświadomić sobie, “po co tak naprawdę dany produkt jest tworzony?”. Ważne jest również ustalenie kryteriów sukcesu. Tylko dzięki temu będzie można odpowiedzieć sobie na pytanie, czy każda hipoteza zostanie zakończona hucznie, czy też nie.

Różne możliwości rozwoju

Koniecznością jest ich ustalenie, aby móc odpowiedzieć sobie w przyszłości na pytanie – how to fund your business. Potrzebna będzie do tego Customer Journey Map, w tym:

  • prawidłowa identyfikacja użytkowników,
  • prawidłowa identyfikacja działań, jakie użytkownik będzie musiał przeprowadzić, aby osiągnąć finalny sukces,
  • prawidłowa identyfikacja celu końcowego.

Ważne jest również stworzenie stworzenie mapy “pain and benefits”. Tak, aby móc zidentyfikować korzyści, jakie dany produkt niesie ze sobą oraz jakie ma wady. 

Należy podsumować pain and benefits. Tylko dzięki temu będzie można odpowiedzieć sobie na pytanie “co można tak naprawdę było zrobić lepiej?’. Będzie to możliwe dzięki agile product delivery.

Funkcjonalności dla danego produktu

Firma 10Clouds na pewno będzie w stanie wskazać, jak ważne jest zbudowanie prawidłowej funkcjonalności dla danego produktu. Potrzebne jest na tym etapie:

  • użycie wcześniej określonych funkcjonalności dla MVP, 
  • roadmapa (warto wcześniej zapoznać się z tym pojęciem), aby móc ją stworzyć na tym etapie, dzięki czemu łatwiej będzie określić kamienie milowe dla danego produktu, 
  • nadanie najważniejszych priorytetów dla danej funkcjonalności.

Opracowując każdy z tych produktów, będzie można w prawidłowy sposób zbudować MVP. Dopiero jak się to stanie, będzie można powiedzieć, że to już. To właśnie ten moment, który pozwoli na to, aby produkt wypuścić na rynek, badając reakcje użytkowników. Nie można zapomnieć o tym, aby na bieżąco rejestrować feedbacki, jakie będą napływać z najróżniejszych stron. 

 

About author