Strony responsywne dla urządzeń mobilnych – co to oznacza?

Strony responsywne dla urządzeń mobilnych – co to oznacza?

1 views
0

Niewiele współczesnych dyskusji na temat zwiększenia widoczności strony internetowej w Sieci może się odbyć obecnie bez wspomnienia o kwestii responsywności. Czym konkretnie charakteryzują się strony responsywne i dlaczego warto mieć na uwadze ich specyfikę?

Strona responsywna – co to takiego?

Responsywność to słowo biorące swój początek w języku łacińskim, w sensie etymologicznym związane ze zdolnością odpowiadania na bodźce lub potrzeby. W kontekście budowy witryny oznacza ona takiego rodzaju projekt, który bez większych zgrzytów dostosuje się automatycznie do wielkości i układu ekranu użytkownika.

Tworzenie responsywnych stron internetowych nakierowane jest na konkretny efekt wizualny przy zachowaniu wysokiego poziomu użyteczności dla odwiedzających. Każdy detal na stronie umieszczany jest w sposób, którego zadaniem jest zachęcanie użytkowników do spędzenia na niej dłuższego czasu. Nie zawsze pierwsza wersja witryny okazuje się najdoskonalszą, w tworzeniu stron responsywnych konieczne są zatem okresowe audyty.

Budowa strony responsywnej

Przy tworzeniu responsywnych stron internetowych ich projektanci muszą dołożyć starań, by spojrzeć na całokształt strony oczyma użytkownika tabletu, smartfona czy smartwatcha. Punktem wyjścia jest tu między innymi łatwość przyswojenia treści tekstowej, co wiąże się zarówno z doborem bezszeryfowej czcionki odpowiedniej wielkości, jak i samym układem treści w obrębie strony.

Istotny jest także kolor tła, zastosowanie lekkich grafik wektorowych, a także przyciski, które nie będą sprawiały problemu osobom korzystającym z dotykowego ekranu. Layout strony na etapie jej projektowania zostaje ułożony w taki sposób, by mógł zostać dostosowany do ekranów o różnych przekątnych i właściwościach.

Znaczenie stron responsywnych

Treściowe zasoby Internetu są każdego dnia przeglądane przez użytkowników rozmaitych urządzeń mobilnych, których liczba przekroczyła już próg kilku bilionów. Tworzenie responsywnych stron internetowych to nie tylko sposób na zadbanie o ich poziom komfortu, ale w gruncie rzeczy jedyna metoda, by nasza strona nie zaginęła na zawsze w czeluściach wyszukiwarki.

Odkąd firma Google zaczęła indeksować strony na podstawie tego, jak prezentują się one w wersji mobilnej, inwestowanie w responsywność stało się priorytetem każdego przedsiębiorcy, którego zyski zależne jest od stopnia rozpoznawalności jego marki w Internecie. Właściciele witryn, którzy do tej pory nie zainteresowali się aktualizacją swoich stron www pod kątem responsywności, prędzej czy później zostają do tego zmuszeni przez lawinowe spadki, jakie obserwują w statystykach odwiedzin.

Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio

About author